RSS Feed

Jaja w papryce

Jajo zawiera wszystkie składniki odżywcze niezbędne do rozwoju ptasiego zarodka. Stanowi pożywny i bardzo wartościowy element posiłku.

 

Jest najlepszym źródłem białka zwierzęcego, o bardzo dobrej strawności i przyswajalności. Jego skład aminokwasowy jest korzystniejszy niż opracowanego białka wzorcowego. Co ciekawe żółtko zawiera więcej białka jako składnika odżywczego niż samo białko.

Nie należy zapominać, że znaczną część jaja stanowi tłuszcz, w skład którego wchodzi przede wszystkim cholesterol. Ten natomiast przyczynia się do występowania chorób krążenia, w tym jakże powszechnej i zbierającej obfite żniwa miażdżycy.

W jaju obecne są także fosfolipidy, w tym lecytyna, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Jajo jest cennym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, tj. A,D,E,K, a także witamin z grupy B, głównie ryboflawiny (B2). W strukturze jaja nie występuje kwas askorbinowy. O wysokiej wartości odżywczej świadczy zawartość żelaza, fosforu, siarki, cynku.

 

Papryka jest niskokaloryczna i orzeźwiająca. Czerwona odmiana jest bogata w wit.C oraz B-karoten. W porównaniu z innymi warzywami zawiera znaczne ilości wit.E.

W połączeniu z jajkiem stanowi ciekawą i smaczną kompozycję na obiad. Dodatek ziemniaków zrównoważy kwasotwórcze działanie jaj na organizm człowieka.

2 responses »

  1. Polecam, bo bardzo dobre :) Jak wpadnę do Ciebie to znów coś ugotujemy :D

    Odpowiedz
  2. Katarzyna Wróbel

    Mmmm… Muszę kiedyś wypróbować :D

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: