RSS Feed

Pomidory z likopenem

Sezon trwa

Pomidory zawierają istotne ilości wit.C, wzmacniającej odporność, wit.E, która jest przeciwutleniaczem chroniącym organizm przed starzeniem, wit. A o działaniu antyoksydacyjnym i wspomagającym wzrok, a także witamin z grupy B poprawiających pracę układu nerwowego.

Pomidory są cennym źródłem potasu skutecznie obniżającego ciśnienie, krwiotwórczego żelaza, a także magnezu, który wpływa na wzrost gęstości mineralnej kości, reguluje ciśnienie krwi i wspomaga pracę serca.

Na ciepło i z oliwą

Skórkę z pomidora zdejmujemy najlepiej przez sparzenie. Wówczas pozbywamy się cienkiej błonki, a miąższ tuż pod nią zostaje w nienaruszonym stanie. I o to w pomidorach chodzi, o warstwę tuż pod skórką, gdzie znajdują się cenne składniki mineralne i witaminy, a przede wszystkim likopen.

Łatwo rozpuszcza się on w tłuszczach i jest lepiej przyswajalny przez organizm z pomidorów przetworzonych z dodatkiem oleju/oliwy.

Likopen to związek chemiczny, który jest naturalnym barwnikiem z grupy karotenoidów.

Znajdziemy go nie tylko pomidorach, ale także w arbuzach, owocach dzikiej róży, czerwonych grejpfrutach.

Ma właściwości antyoksydacyjne, wspomaga mechanizmy obronne organizmu przed działaniem wolnych rodników, a więc stanowi element prewencji nowotworów.

Likopen zapobiega utlenianiu cholesterolu LDL, tym samym zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, w tym także miażdżycy.

Może być też pomocny w napadach astmy pojawiającej się w trakcie wysiłku fizycznego.

Poprawia wygląd skóry powodując, że jest jędrna i elastyczna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: