RSS Feed

Wegańska kutia bez glutenu

To pierwsza w moim życiu kutia. Nigdy nie robiłam ani nawet jej nie jadłam. U mnie w domu tej potrawy nie przygotowywano na Święta. Do stworzenia tegoż cuda dla podniebienia ale także i dla oczu zostałam natchniona podczas przeglądania świetnego bloga www.smakoterapia.blogspot.com, skąd też pochodzi przepis. Jadnak jak każda ‚kuchara’ zmodyfikowałam go lekko. ;)

Wegańska KUTIA bezglutenowa.

kutia11

Składniki:

ryż okrągły- szklanka, przed gotowaniem namoczony na noc

(w klasycznej wersji- kasza jęczmienna- zawiera gluten! )

mak– szklanka

daktyle – garść

figi– garść

rodzynki– garść

morele– kilka

orzechy– włoskie, garść

migdały– garść

syrop daktylowy (sklepowy lub domowy = zmiksowane kilka daktyli (dałam 8 sztuk) w 1/2 szklanki wody, do smaku)
jakikolwiek napój roślinny, np. ryżowy, migdałowy, sojowy (użyłam 1/2 szkl.)
cytryna (sok z połówki owocu)

***

do ozdoby: migdały, orzechy, pomarańcza, mandarynki, suszone owoce

DSC066822

Wykonanie:

  • Ryż przepłucz na sicie, zamocz na noc. Następnie przelej go i wrzuć do wrzątku (2 szklanki wody) i zagotuj do miękkości. Przelej wodą na sicie aby się nie skleił.
  • W osobnym garnuszku przepłucz mak, następnie ugotuj w 1 szklance wody. Po 15-20 minutach odlej wodę, dodaj ‚mleko sojowe’ (lub wodę) i zmiksuj mak na gęstą ziarnistą papkę (płyn szybko wsiąka w mak).
  • Orzechy rozgnieć płaskim tasakiem, suszone owoce posiekaj, połącz z ryżem i makiem.
  • Dodaj syrop (kupny) lub zmiksowane z 1/2 szklanki ciepłej wody daktyl. Ku memu wielkiemu zdziwieniu po zblendowaniu wyszedł piękny, jednolity, brązowy krem.
  • Dodaj do smaku cytrynę (świetnie balansuje słodki smak kutii).DSC06674trhzzz

Skomentuj

