RSS Feed

Chleb, który odmieni Twoje życie

Przedstawiam wspaniały chleb bez mąki i drożdży.

Zmienia on całkowicie dotychczasowy stosunek do pieczywa.DSC081434

Składniki:

  • 160g płatków gryczanych
  • 150g ziaren słonecznika
  • 100g siemienia lnianego (w ziarnach)
  • 75g migdałów
  • 3 łyżki roztopionego masła
  • 2 łyżki sezamu
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 350ml wody (temp. pokojowa)

DSC081411

Przygotowanie:

  • W jednym naczyniu wymieszać suche składniki: płatki, słonecznik, siemię, migdały (namoczone na noc i obrane ze skórki), sezam, sól.
  • W drugim naczyniu wymieszać wodę z miodem i masłem.
  • Wszystko połączyć, dokładnie mieszając. Jeżeli masa będzie zbyt gęsta należy dodać łyżkę wody.
  • Ciasto wylać do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Owinąć w folię spożywczą i odstawić na 5-6 godzin.
  • Nagrzać piekarnik, i piec w temp. 180st. przez 20min. Po tym czasie wyjąć chlebek z foremki (razem z papierem) i piec na blaszce/kratce dodatkowo 40min.
  • Po wyjęciu z piekarnika odstawić do wystygnięcia.

Krojenie jest bardzo komfortowe.

Ten chleb naprawdę odmienia życie. Cudowny!

 

DSC081400

 

 

 

5 responses »

  1. A czy można użyć np płatków owsianych lub quinoa?

    Odpowiedz
  2. Szukałam alternatywy dla chleba z mąki :)

    Odpowiedz
  3. ha, a jednak zgadłam wczoraj co będzie pieczone :)
    Ja robiłam wg oryginalnego przepisu z MyNewRoots, później eksperymentowałam z kiełkami kaszy gryczanej – można zmieniać dodatki a chlebek pozostanie smaczny :)

    Odpowiedz

Skomentuj

