RSS Feed

Groszek i cenne proteiny

Warzywa cenimy głównie za dużą zawartość witamin i składników mineralnych, niską zawartość tłuszczu i małą kaloryczność.groszek 1

Groszek zielony jest nie tylko bogaty w minerały i witaminy, ale to przede wszystkim cenne źródło białka pochodzenia roślinnego. Ma go kilka razy więcej niż cukinia, papryka, marchew, czy pomidor. Z tego względu jest substratem do produkcji preparatów odżywczych dla sportowców (w tym również będących na diecie wegańskiej) jako skoncentrowane źródło protein.groszek p 1

Groszek podobnie jak bób, buraki, rzepa, i warzywa kapustne jest bogaty w błonnik.

Zawiera duże ilości cynku, potasu, żelaza, manganu oraz miedzi. Groszek jest dobrym źródłem B-karotenu, wit.B1, B2 i PP. Jak wszystkie warzywa, działa alkalizująco na organizm.groszek j 1

Zastosowanie kulinarne:

  • zupa krem
  • pasztet
  • młode strąki gotowane (jak fasolka szparagowa)
  • makaron z groszkiem
  • sałatki/ surówki
  • dodatek do II daniagroszek z 1

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: